W dniach 2-30 września 2025 roku rusza ogólnopolska kampania społeczna „Mistrzu, zwolnij”, zainicjowana przez PZU przy współpracy z Policją. Inicjatywa jest odpowiedzią na wciąż aktualne problemy związane z nadmierną prędkością i bezpieczeństwem na polskich drogach. Statystyki alarmują – w ubiegłym roku zginęło blisko 1 900 osób, a w ciągu tegorocznych wakacji zarejestrowano blisko 350 ofiar śmiertelnych, co wskazuje na konieczność podejmowania działań prewencyjnych. Kampania ma na celu nie tylko zmniejszenie liczby wypadków, ale także zwiększenie świadomości kierowców na temat skutków niebezpiecznego zachowania.
W ramach nowej kampanii PZU zamierza promować kulturę odpowiedzialnego zachowania na drodze, gdzie reagowanie na wszelkie niebezpieczne sytuacje stanie się normą. Z danych wynika, że w ciągu ostatnich 10 lat na polskich drogach zginęło około 25 000 osób, co podkreśla powagę problemu. Wiceprezes PZU zwrócił uwagę na to, że zbyt optymistyczne oceny własnych umiejętności kierowców mogą prowadzić do tragicznych skutków, dlatego tak ważne jest, by każdemu z uczestników ruchu drogowego zależało na bezpieczeństwie własnym i innych.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” obejmie szereg działań mających na celu edukację oraz inspirację do zmiany postaw kierowców. Wśród inicjatyw zaplanowano szeroką akcję informacyjną z milionem naklejek, które będą rozdawane przez policjantów i pracowników PZU. Uczestnicy kampanii mogą również wziąć udział w internetowym konkursie, który pozwoli im sprawdzić umiejętności jazdy na torze. Kampania wykorzysta także nowoczesne formy reklamy, w tym spoty telewizyjne w reżyserii Jana Komasy oraz billboardy, przypominające o bezpieczeństwie na drogach, które można zobaczyć w strategicznych lokalizacjach w całym kraju.
Źródło: Policja Gorlice
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” PZU oraz Policji – nowa inicjatywa na rzecz bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także